zondag 27 september 2015

Oranje Peloton Tocht

Vandaag heb ik weer eens meegedaan met een fiets toertocht. Nadat ik 3 maanden geleden mijn eerste ervaring hier mee opgedaan had en toen voor 75 km gekozen had, besloot ik nu mijn pijlen te zetten op de 110 kilometer van hde Oranje Peloton Tocht. Het is natuurlijk al eind september en omdat ik weinig zin had om 165 km (de langste tocht) in herfstig weer te rijden, leek me de 110 km een veilige keuze. Maar van slecht weer was gelukkig geen sprake. Het was alleen frisjes, vooral bij vertrek rond 8 uur. \
Net als bij de vorige toertocht, kregen de deelnemers een shirt uitgereikt en was het de bedoeling om een lang oranje lint door Utrecht te maken. Er waren echter ook veel renners die de voorkeur gaven aan hun eigen shirts.

Ik had me aangesloten bij een klein clubje dat circa 33 km/uur fietste en dat beviel goed.

Na 50 km konden we gebruik maken van een korte pitstop waar drinken en enkele versnaperingen werden aangeboden.

Daarna weer door, door het fraaie Utrechtse land en een deel van de Gelderse Vallei. De laatste 10-15 km vielen zwaar, maar ik had nog genoeg energie om nabij Baarn een detour te nemen om nog even een klimmetje mee te pakken. Voldaan passeerde ik dan ook binnen 4 uur de finishlijn. Ook Michael Boogerd zag het vol bewondering aan.

De verreden route:

Deze goed georganiseerde tocht bleek een hele mooie ervaring!

Geen opmerkingen: