vrijdag 12 november 2010

Nieuwe hobby

Het koude halfjaar houdt mij toch meer binnenshuis en dat vraagt om tijdverdrijf en dus een nieuwe hobby. Nu heb ik al een jaar een klein aquarium in de huiskamer staan (iemand nog belang bij guppen?), maar sinds een maand staat er een nog kleiner waterbakje in onze hobbykamer. Daarin houd ik geen vissen, maar garnalen! Jawel, die basisingrediënten voor de kroepoek blijkt een heel interessant wezen te zijn. Voorlopig houd ik het bij vuurgarnalen en Japanse garnalen, maar wie weet volgen er in de toekomst nog andere soorten.
Ik heb zelf nog geen beeldmateriaal van mijn eigen beestjes, maar hieronder een videofragment van dinerende vuurgarnalen:

Met het binnenhalen van deze fauna en de noodzakelijke flora zijn er ook minder gewenste gasten binnengekomen....slakken. Nu kunnen slakken ook best interessant gedrag vertonen, ze begonnen al wel snel een ware plaag te worden! Om deze plaag het hoofd te kunnen bieden, heb ik afgelopen week 3 exemplaren van de Anentome helena gekocht. Deze jongens weten wel hoe ze je van een slakkenplaag moeten afhelpen:

Quite interesting huh?

Geen opmerkingen: