maandag 13 juni 2011

Pinkpop 2011

Gisteren heb ik samen met Rob het grootste pop-rock festival van Nederland, Pinkpop, bezocht en dat was ouderwets genieten van meestal fijne muziek.

Mijn hoogtepunten waren:
- Tim Knol (dit ondanks dat het geen grootse festivalmuziek is, maar wat heeft die jongen uit Hoorn een stem en een hart voor goede gitaarmuziek). Hieronder een registratie van 'Sam':

- Wolfmother (Ongecompliceerde en energieke seventies rock uit Australië, echt een muziekfeest!). Hieronder een registratie van 'Woman':

- Graffiti6 (Vrolijke en sympathieke pop). Hieronder een registratie van 'Annie You Save Me':

- Hurts heeft me aangenaam verrast, die combi van jaren 80 pop met klassiek. Erg aangenaam. Hieronder een registratie van 'Wonderful Life':

- Kings of Leon ('Use Somebody' was heerlijk om live mee te maken, zeker met aanvullend 'Sex on Fire'. De Kings speelden erg strak, maar ik vrees dat hun repertoire net niet bekend genoeg is om anderhalf uur te vullen op een groot Nederlands festival. Maar het bleef allemaal goed up tempo. Hieronder een registratie van 'Pyro':

- White Lies deden hun ding redelijk, maar dat tweede album werkt te veel in hun nadeel. Hieronder een registratie van 'Farewell to the Fairground':


Afvallers: VersaEmerge, Cage the Elephant, Avenged Sevenfold en Bloody Beetroots (vooral omdat dat niet echt mijn muzieksmaak is). Ik heb Hanson en Laura Jansen niet meegekregen.

Een recensie van deze Pinkpopdag waar ik me prima in kan vinden komt van 3VOOR12 van de VPRO.
Verder was het vooral een geslaagde festivaldag met ook nog eens heerlijk weer.

Toch zal mijn eerste PP-bezoek in 1996 me nog wel het meeste bij blijven, maar dat ook met mijn leeftijd destijds te maken hebben :) (Line-up op de pinkpopmaandag dat jaar o.a.: Chemical Brothers, Orbital, Underworld, Radiohead, K's Choice, Bush, Skunk Anansie, Dave Matthews Band, The Prodigy, Rage Against The Machine, Alanis Morissette, Therapy?, Sepultura, Dog Eat Dog, The Presidents Of The U.S.A, De Heideroosjes).

TOEVOEGING:
Net de afsluiter van #PP11 gezien; een 2 uur durend feest verzorgd door de Foo Fighters. Wat was ik daar graag bij geweest! Zelfs een Queen-cover ('Tie Your Mother Down') werd nog ten gehore gebracht. Gelukkig was alles online te volgen op cultura24.nl

Geen opmerkingen: