zondag 5 januari 2014

Eusébio en Hulshof


Vandaag in het nieuws: "De Portugese voetballegende Eusébio is op 71-jarige leeftijd overleden. De Portugese media melden dat een hartstilstand zaterdagnacht de 'Zwarte Parel', ook wel 'Zwarte Panter', fataal werd. Eusébio maakte furore bij Benfica en het Portugese elftal. Hij stond bekend als een van de beste voetballers ooit."

Dit treurige feit deed me gelijk terug denken aan mijn glorie voetbaljaren. Ik heb de beste man als verlegen tienerjochie namelijk eens de hand mogen schudden! Volgens mij heb ik die dag ook een handtekening van Rob de Wit gekregen, maar of dat nou voor zijn hersenbloeding of erna was, weet ik zo niet meer. Ergens staat het mij het jaar 1988 bij, dus in dat geval zou het na zijn hersenbloeding zijn.
Dit gebeurde allemaal bij het NCRV Internationaal Indoor Voetbal Toernooi, gehouden in het Sportpaleis Ahoy te Rotterdam. Het was dus waarschijnlijk het jaar 1988, toen de C-junioren van mijn voetbalclub Rolder Boys tijdens een rustmoment van de grote voetballanden mocht aantreden voor een partijtje amateuristisch balletje trappen tegen C-junioren van een club uit Middelburg. Vanwege de kleine zaalteams en de grote afvaardiging van onze club, kan ik me heugen hooguit 5 minuten gespeeld te hebben. Het grote verlies van de Rolder Boys kwam dan ook niet geheel op mijn conto...
Hieronder een korte registratie, die ik toevallig nog op een VHS tape had staan:

Opmerkelijk detail: de grote mascotte (knuffelhond) op de schoot bij Jan Rietman in het laatste shot, was de knuffel van de Hulshofjes!

Geen opmerkingen: