vrijdag 16 augustus 2013

Ronde rondom 't Gooi

Het was reeds weer een week geleden dat ik een ronde op mijn mountainbike gereden heb, dus de hoogste tijd om kilometers in de benen te maken. Er stond een stijve bries uit zuidelijke richtingen, dus ik opteerde voor een open route naar het noorden en beschutte route terug naar huis. En zo geschiedde.
Langs het Amsterdam-Rijnkanaal zat de vaart er lekker in en ook langs Kortenhoef ging het van een leien dakje.
In Het Gooi ging de snelheid duidelijk omlaag vanwege bebouwing en drukte. Laren is trouwens het dorp dat het beste in mijn beeld van 't Gooi paste, daar laat men goed in het openbaar zien dat ze aardig in de slappe was zitten.

Totale afstand: 85,5 km
Totale duur: 3 uur 25 minuten
Totale duur stilstand: 14,6 minuten
Gemiddelde snelheid: 23,5 km/uur
Meteo: 26°C, ZZW 4 Bft, droog
De route:

De foto's:

En toen gingen de batterijen van mijn camera leeg en aangezien ik geen reserve exemplaren had meegebracht, kwam het niet meer tot fotograferen. Zodoende heb ik geen foto's kunnen maken van de mediadrukte in en rondom Lage Vuursche, i.v.m. de uitvaart van prins Friso. Zeker 4 NOS-busjes/straalwagens stonden er. Ik ben ook niet blijven staan kijken, wel fietste ik nog voor een draaiende camera langs, dus misschien komen mijn potige kuiten nog wel ergens op tv.

Geen opmerkingen: