zaterdag 30 november 2013

Nieuwe camera: Sony Cyber-shot DSC-HX300

Afgelopen week heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe compact camera. Mijn oude Nikon DSLR gebruik ik nog maar zelden en de meeste foto's heb ik afgelopen jaar met een Sony Cyber-shot gemaakt (foto's tijdens fietstochten maak ik met een oude Nikon compact camera). Ik miste echter nog wel wat zoom-capaciteit met die camera en om dat te ondervangen liep ik tegen dit exemplaar aan: de Sony Cyber-shot DSC-HX300 met een 50x optische zoom (overeenkomend met 1200 mm!).

De camera heeft o.a. de mogelijkheid tot manuele settings qua focus, diafragma, sluitertijd en ISO-waarde, dus in die zin is het enigszins vergelijkbaar met een DSLR (spiegelreflex camera). Ik zou er dus ook nacht/bliksem-opnamen mee moeten kunnen maken. Ook de mogelijkheid om HD-video te schieten is aanwezig. Samen met mijn oude Cyber-shot lijkt me dit ideale camera om te gebruiken tijdens bijvoorbeeld chases, als je weinig tijd hebt om lenzen te wisselen. Voor een compact camera is de stabilisator toch ook wel erg goed te noemen.
Hieronder een paar video recensies:
Recensies:
Consumentenbond
DigitalCameraReview.com

Geen opmerkingen: