woensdag 23 maart 2016

Hello from the otherside

Back in Japan!
Op de dag dat de grootschalige terreur weer een stapje dichterbij gekomen is, ben ik met het OV en via een groot vliegveld gaan reizen. Met de trein naar Schiphol was te veel gevraagd, maar verder is de reis eigenlijk wel voorspoedig verlopen. Ook de busreis van Narita Airport naar Kaihin Makuhari ging perfect.
Verder is dit mijn eerste reis naar Japan geweest waarbij vrijwel de gehele route over Rusland vrij van bewolking was. Heerlijke uitzichten vanuit het vliegtuig dus, want ik was zo slim om een stoel bij het raam te reserveren.
Rondom Nederland en Denemarken hing wel vooral lage bewolking, maar vanaf de Oostzee begon de bewolking te breken en waren er fraaie eilanden zichtbaar.

Vanaf Finland werd het landschap meer en meer winters en Rusland was vrijwel geheel bedekt met sneeuw en ijs.

Bij zonsondergang was in het oosten de aardschaduw en de opkomende volle maan te zien.

Een aantal uren later kwam boven ZO Rusland de zon weer op en was in het westen de aardschaduw met maan te zien.

Verder was het weer vooral ijs en sneeuw in een desolaat en onherbergzaam landschap. De rijzende zon liet de besneeuwde bergtoppen soms fraai oplichten.

En hier het laatste zicht op het grote continent terwijl we boven de Zee van Japan vliegen.

Na een tijdje waren nieuwe besneeuwde bergtoppen te zien waaronder die van de Japanse Alpen.

Na de eerder genoemde busreis kwam bij aankomst in Makuhari collega Akira san al naar me toe lopen met de sleutels en dergelijke die ik nodig heb voor mijn verblijf.
Na de boodschappen en de lunch ben ik op het fietsje gesprongen, want ondanks dat de zon maar flets scheen, staat deze al zo hoog dat de 16 graden beduidend warmer doet aanvoelen. En zodoende heb ik nog even 30 km gefietst.

Nu maar even rustig aandoen, want ik ben 24 uren wakker. Tot later!

Geen opmerkingen: