vrijdag 3 oktober 2014

A Most Wanted Man & Gone Girl

De afgelopen week ben ik maar liefst twee keer naar de bioscoop geweest. Afgelopen zaterdag was dat voor de film A Most Wanted Man. Deze film van Anton Corbijn zou het laatste filmwerk met wijlen Philip Seymour Hoffman worden, een acteur wiens werk ik eigenlijk altijd wel bewonderd heb. De film over intriges bij de verschillende inlichtingsdiensten in Duitsland, en dan vooral in Hamburg (u weet wel, 9/11), was bij tijd en wijle ook genieten, maar ik vond er zelf te veel momenten in zitten dat ik niet in het verhaal gezogen werd en ook ontbrak het soms te lang aan echte spanning. Mogelijk was ik ook iets te vermoeid.
Hoffman acteerde echter zoals je van hem had mogen verwachten, al vond ik het Engels met Duits accent een beetje jammer. Hieronder de trailer:

Vandaag heb ik de film Gone Girl gezien en dat bleek een absolute aanrader. Ik beschouw het zelfs als één van de beste films die ik in de afgelopen 2/3 jaren gezien heb! Hier werd ik wel meegezogen in het verhaal en was er bepaald geen gebrek aan spanning. Deze film van David Fincher (bekend van o.a. Se7en, The Game, Fight Club en House of Cards) is een verfilming van de gelijknamige bestseller van Gillian Flynn (die ook het scenario schreef) en houdt de kijker tweeënhalf uur zoet waarbij er in het verhaal geregeld spannende wendingen plaatsvinden. Ik zal er verder niet al te veel over verklappen, misschien verklapt de trailer al iets te veel?

Geen opmerkingen: