maandag 6 oktober 2014

Slecht weer en een brandalarm

Het is vandaag bepaald geen vrolijk weer hier te Aberdeen, net zoals elders in Groot-Britannië trouwens.

Hier een bericht van de BBC met bijbehorend beeldmatriaal.
Sommige gebieden kampten niet alleen met zware regenval, maar ook met windstoten die soms een kracht hadden van meer dan 100 kilometer per uur. In Cumbria sloten twee scholen noodgedwongen de deuren. Ook het verkeer ondervond ernstige hinder door het slechte weer. Zo moest het treinverkeer op sommige lijnen worden stilgelegd door schade aan stroomkabels.

Hier is vlak voor de deur van het NTH een enorme tak van een boom naar beneden gekomen en deze versperde vervolgens de parkeerplaats.

Heerlijk weer om binnen op kantoor te vertoeven, ware het niet dat er tegen 14 uur enorme herrie van de brandalarmen klonk.
Nu wist ik dat een collega van mij dit twee weken geleden ook al had meegemaakt (veel valse alarmen naar het schijnt) dus er was weinig tot geen paniek onder het personeel. Ik heb de meute maar gevolgd door het trappenhuis en de branddeur naar buiten, op weg naar de verzamelplaats. Toch fascinerend om die honderden mensen zo snel uit een gebouw te zien stromen. Helaas bevond de verzamelplaats zich op zo'n 100 meter afstand in een straat, in de open lucht. En dat was met het huidige weer bepaald geen pretje! Natuurlijk had ik geen jas bij me (wel een paraplu!), dus dat werd een goede 10 minuten flink bikkelen.
Daarna mochten we het pand weer betreden, maar dan met onze pasjes via de normale ingang, met lange rijen tot gevolg.
Het breekt lekker je dag zullen we maar zeggen.


Gisteren heb ik na het werk een bezoek gebracht aan de Aberdeen Art Gallery. De exposities waren helaas niet echt mijn cup of tea, al ben ik sowieso niet zo'n theedrinker. Het betrof vooral schilder- en beeldhouwkunst.


Hier nog enkele foto's vanuit het centrum. Je komt hier veel Gordons tegen, nee niet die van Geer.

Back to the Future!

Geen opmerkingen: