maandag 6 juli 2015

Etappe 2 Tour de France

Gisteren is de tourkaravaan uit Utrecht vertrokken, maar niet voor er een fraai rondje door het historische centrum werd verreden. Mijn inschatting was dat het daar wel erg druk zou zijn, dus besloot ik positie te kiezen daar waar het echt koers was; in de vinex. Nabij Vleuterweide ben ik in een haakse bocht gaan staan en de sfeer was ook daar prima. De reclamekaravaan bleek exact dezelfde als de dag ervoor en was daardoor niet zo verrassend, maar de vele kinderen aan het parcours waren nog altijd erg enthousiast. Ik heb gelukkig nog een paar hebbedingetjes voor mijn neefjes kunnen bemachtigen.


De koers was inderdaad al vrij snel los, want een kopgroepje van 4 wist een voorsprong van enkele minuten op te bouwen. Eén van de koplopers was de Nederlander Stef Clement die rijdt voor Iam cycling.

Na ruim 2 minuten stoomde het peloton voorbij, maar daar heb ik weinig foto's van gemaakt. Gewoon lekker meejoelen...

Hier meer foto's van de Tour in de vinex.
Daarna volgde nog een hele optocht volgauto's.

En daarmee verliet de tourkaravaan ook de vinex en is Utrecht een stukje geschiedenis rijker. Het lijkt allemaal voorspoedig en feestelijk verlopen, een groot succes voor de stad!

Geen opmerkingen: