donderdag 2 juli 2015

Ploegenpresentatie Tour de France 2015

Vanavond ben ik naar Park Lepelenburg gefietst om daar de festiviteiten rondom de ploegenpresentatie bij te wonen.

Helaas bleek het park al vol met 10000 bezoekers en heb ik dus maar een plekje aan de Stadsbuitengracht/Singel opgezocht. De ploegen zouden namelijk afzonderlijk per bootjes naar het park worden gevaren. Als eerste kwam een boot met VIPs langs varen; oud Nederlandse en Franse tourwinnaars, de tourdirecteur en onze burgervader.

Daarna kwamen om beurt sloepjes met de complete teams voorbij en hieronder van elk team een foto. Toch wel leuk om deze fietshelden zo goed te kunnen zien...

Daarna ben ik richting de Herenbrug gelopen waar ik nog net enkele afzonderlijke renners voorbij kon zien fietsen.

Na afloop van het officiële gedeelte kon ik eindelijk het park betreden en heb daar samen met Rob een optreden van Blaudzun bijgewoond. Leuk!

Eerder vandaag is het vooral in oostelijk Nederland record heet geworden. De afgelopen eeuw is er geen julidag geweest met maxima van 38 graden!

Gelukkig was het in midden Nederland vanmiddag al significant afgekoeld en was het prima uit te houden in de stad. Toch kwam het nog tot onweer en moest het optreden van Blaudzun na 3 kwartier worden onderbroken. Rob en ik zijn toen maar naar huis gegaan, maar ik ben niet droog thuisgekomen helaas...

Geen opmerkingen: