donderdag 2 augustus 2012

Aberdeen, Schotland; dag 2

Na een dag vol met nieuwe indrukken op het werk (eerste bezoek aan het BP Noordzee hoofdkantoor en het Teekay Petrojarl House), was het tijd voor de volgende kennismaking met Aberdeen. Het weer liet zich van een vriendelijkere kant zien, al hingen er nog altijd buien in de buurt. Bovendien was het weinig warmer dan 13°C.
Eerst ging ik naar de zuidkant van de rivier de Dee die de stad haar naam gegeven heeft. Erg boeiend bleek het daar niet te zijn, dus tijd om weer iets naar het noorden te gaan. Ik besloot een bezoek te brengen aan het Duthie Park en de Winter Gardens aldaar. Erg fraai!

Is dit geen typisch Schots plaatje?

's Avonds ben ik samen met collega Dave en zijn vrouw naar een Indiaas restaurant geweest. Al lopende vanaf mijn hotel naar het restaurant werd ik, als weerman, overvallen door een enorme stortbui en aangezien ik geen paraplu mee had, drong het hemelwater tot in mijn bilnaad door. Gelukkig heeft het pittige Indiaanse eten mij snel daarna weer opgewarmd!

Geen opmerkingen: