donderdag 2 augustus 2012

Aberdeen, Schotland; dag 3

De dinsdag verliep verrassend zonnig en droog in Aberdeen. Volgens Dave was dit één van de beste dagen qua weer van deze zomer daar.
Ik had het geluk dat ik 's middags iets eerder het kantoor kon verlaten en om toch nog beetje on-topic qua werk te blijven, heb ik een bezoek gebracht aan het maritieme museum van Aberdeen.
Aberdeen heeft reeds een lange maritieme geschiedenis, maar sinds de ontdekking van het grote Noordzee Forties (Fladengronden) olieveld, is Aberdeen echt booming geworden. Veel aandacht dus voor de offshore industrie in dit museum en dat was zeker interessant te noemen.
Maar het was mooi weer, dus zonde om uren binnenshuis door te brengen. Ik besloot een wandeling te maken naar de wijk Old Aberdeen (oorspronkelijk een aparte stad) en daar staat o.a. de oude universiteit en een kathedraal uit de 14de eeuw. Daarna ben ik teruggelopen door de westkant van de stad, langs Westburn Park. Al met al een mooie kennismaking met de stad!

In de avond ben ik met Dave en Sharon naar Chinatown geweest, een Chinees restaurant, waar we heerlijk gegeten hebben.
Ook langs deze weg wil ik Dave en Sharon bedanken voor hun hartelijk ontvangst en gezelligheid!

Het mooie weer was trouwens geen blijvertje, in de loop van de nacht begon het vanuit het zuiden weer te regenen. Dat leverde woensdagochtend nog de nodige vertraging op op weg naar het BP-kantoor, maar de briefings verliepen gelukkig voorspoedig.

Geen opmerkingen: