zaterdag 28 maart 2015

Racoon in TivoliVredenburg

Afgelopen woensdag heb ik samen met Rob voor het eerst een bezoek gebracht aan de nieuwste poptempel in Utrecht; TivoliVredenburg. Voor aanvang van het concert hebben we op eigen houtje het gebouw verkend en dat bleek uit te draaien op een aardige ontdekkingstocht. Een fraai gebouw!
Gelukkig was niet alleen het uiterlijk in orde, ook met de akoestiek zat het wel snor en daar gaat het per slot van rekening om. De geluidskwaliteit van het voorprogramma was prima en bij de hoofdact zelfs overweldigend. Het voorprogramma werd overigens verzorgd door de band Bade, bij mij bekend van een tweetal 3FM radiohitjes. De zanger bleek in het verleden ook deel uitgemaakt te hebben van de band The Shear en heeft niet al te lang geleden een niertransplantatie ondergaan. Hij was echter enorm energiek en probeerde de volle zaal mee te krijgen, maar dat lukte helaas maar mondjesmaat. Dat lag overigens zeker niet aan de band die enthousiast en goed speelde.
Sowieso vond ik het publiek niet erg open staan voor de muziek. Vaak werd maar een hoop afgeluld en met drank gesjouwd. Dure gesprekken...
Ook van Racoon ben ik alleen bekend met het werk van de radio, door zanger Bart tijdens het concert aardig omschreven als radiopop voor de vrouwtjes, al geldt dat natuurlijk niet voor al hun werk. Ik had echter wel iets meer afwisseling met wat meer up tempo nummers verwacht en was met veel albumtracks niet bekend. Vanzelfsprekend speelden ze veel nummers van hun laatste album. De laatste single daarvan kan mij prima bekoren:
Na bijna 2 uren vond de band het welletjes en konden de fans met een goed gevoel de tempel verlaten. Een fijn concert!

Geen opmerkingen: