vrijdag 15 juli 2011

Eindelijk lekker weer; fietsen naar Noorden

Wat een verschil één dag kan maken zeg! Na ruim 48 uur nattigheid, storm, kilte en somberheid, scheen vandaag de zon volop en bleef het droog. Bovendien was het met maxima net boven 20 graden aangenaam; tijd om de boze buitenwereld weer eens te verkennen!
Vandaag besloot ik naar Noorden te rijden en dan door de Nieuwkoopse Plassen zuidwaarts naar Woerden en Linschoten.
Natuurlijk was het nog wel te merken dat de zomer de afgelopen dagen in een dip verkeerde; plasjes her en der, een matige westenwind en een deel van het fietspad dat overspoeld was door de Zuideinderplas. Meeste hinder bracht me echter deze boom:

Omkeren dus!
Verder was het een aangename rit door dorpjes waar ik over het algemeen nog nooit van me leven geweest was:





En daar fiets je dan, over het water:




Waarom moet ik bij deze plaatsnaam toch altijd aan de VVD denken...

De gereden route, ca 65km:

Geen opmerkingen: