zondag 1 juli 2012

Rockin' Park 2012

Zomer 2012, eind juni; Flinke zonnige perioden, een licht briesje en temperaturen rond 25°C. Kortom, ideaal weer voor een festival! En het Goffertpark is een fraaie locatie voor een dergelijk festival.
De line-up was overdag ook lekker afwisselend met bijvoorbeeld singer/songwriters en Ierse Folkrock en het publiek reageerde dan ook navenant. De ene keer swingend met de blik op het podium, de andere keer weer loom onderuit gezakt met de ogen dicht.
Gezellige drukte, ondanks de concurrentie van Concert at Sea, TT Assen, festival De Beschaving en Rock Werchter, op hetzelfde terrein waar de Red Hot Chili Peppers afgelopen donderdag speelden. Het goede weer heeft op het allerlaatste moment waarschijnlijk extra volk naar Nijmegen gelokt, maar de (picknick)plekjes in het midden op de wei blijven lekker ruim. Ik schat dat er tegen de 40.000 bezoekers waren gisteren.
Hieronder een sfeerimpressie in foto's:

Het festival kon mij goed bekoren, vooral ook vanwege het heerlijke weer. Muzikaal gezien was er een goed aanbod, alhoewel we het begin wel gemist hebben en Fink en Selah Sue niet echt mijn smaak vertegenwoordigen.
Hoogtepunt bleken dEUS en vooral Snow Patrol. Beide bands heb ik afgelopen jaar al live gezien, maar vooral Snow Patrol is een band om steeds weer opnieuw live te willen meemaken. Ik durf zelfs te beweren dat het de beste live band van dit moment is!

Hieronder enkele video's die ik geschoten heb, de rest is terug te vinden onder mijn Youtube account:

De complete line-up van Rockin' Park 2012.
Een recensie van festivalinfo.nl

Geen opmerkingen: