maandag 22 april 2013

http://www.weatherpictures.nl/

Vandaag komt er waarschijnlijk een einde aan een tijdperk; het domein weatherpictures.nl zal niet langer aan mij toebehoren.
Ik begon met een eigen webpagina tijdens mijn studententijd in Wageningen en deze sloeg vrij snel aan bij een groter publiek. De pagina was niet alleen een tentoonstelling van mijn weerfoto's, maar gaf ook een overzicht van beschikbare links naar weersites voor Nederland.
De website werd destijds nog gehost bij Geocities (van Yahoo) en het adres was: http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hangar/5549/
Deze werd later omgezet in http://www.geocities.com/bernard.hulshof/
In de krochten van het webarcief is nog iets te zien van die website:
klik op deze link.
klik op deze link.

Op 19 februari 1999 bereikte mijn website zelfs een pagina in de Volkskrant:
"Weeramateurs
Sjon studeert meteorologie en neemt regelmatig foto's en geluidsopnames van uitzonderlijke weersituaties. Die zijn te zien en te horen op zijn meteo-site. Ook met satellietfoto's, sneeuwhoogtes en wereldwijde weerberichten van nationale meteorologische instituten en lokale weeramateurs."


Na mijn eerste vakantie in de VS in 2001 heb ik het domein weatherpictures.nl gekocht en ging ik me nog meer toeleggen op de weerfotografie. In het begin zag dat er nog altijd enigszins amateuristisch uit, maar ik ontving veel bezoekers vanover de gehele wereld en vele verzoeken om mijn foto's te mogen gebruiken.
Zo zag de openingspagina in 2001 er uit.
Helemaal juist is dat archief niet, want die foto dateert uit 2003 en kan natuurlijk nooit in 2001 op mijn homepage hebben gestaan.
Vanaf 2002 heeft de layout er heel lang als volgt uitgezien:
Layout weatherpictures.nl vanaf 2002.


Zo'n twee jaar geleden ben ik gestopt met het bijhouden van de site, het ontbrak me aan tijd en enthousiasme en de afgelopen maanden prijkte er nog maar 1 foto op de server.
Helaas is de server waarop het uitgebreide gastenboek gehost werd een tijdje terug offline gegaan en vanaf vandaag ben ik geen eigenaar meer van het domein weatherpictures.nl en moet ik het doen met de huidige blogspot-pagina.
Mogelijk komt er in de toekomst weer een nieuwe fotografiepagina, maar daar ben ik nog niet over uit. Bedankt voor alle steun en plezier tijdens de afgelopen 15 webpagina-jaren!

http://www.weatherpictures.nl

Geen opmerkingen: