maandag 1 april 2013

Koudste verjaardag ooit

Gisteren is mijn levensjarenteller weer 1 vooruit gesprongen. Ondanks dat het door het invoeren van de zomertijd een korte verjaardag is geweest, heb ik er dankzij nachtdiensten wel veel van meegekregen. En zo ook van het weer. Ik kan mij niet heugen ooit bewust sneeuwval tijdens mijn verjaring gezien te hebben, maar gisteren was het dan zo ver. En dat had natuurlijk ook alles te maken met de lage temperaturen. Mijn verjaardag viel samen met Eerste Paasdag dit jaar en in De Bilt is het de koudste Pasen geweest sinds 1964. De minimumtemperatuur van min 5,3 graden in De Bilt was zelfs de laagste minimumtemperatuur die daar ooit op Pasen is gemeten! De uiteindelijk opgetreden maxima:
Ook was ik benieuwd naar alle opgetreden temperaturen op mijn verjaardagen en daarvoor heb ik voor mijn eerste 20 levensjaren de temperaturen van KNMI-station Eelde gebruikt en daarna die van De Bilt. Dat levert onderstaande grafiek op:
Daaruit valt te concluderen dat het gisteren zowel qua maximum- als etmaalgemiddeldetemperatuur mijn koudste jubileum ooit geweest is!

Geen opmerkingen: