maandag 2 september 2013

Vakantie Italië 2013: Dag 2

Door de reisdag waren we aardig vermoeid en hebben we het de eerste avond niet al te laat gemaakt. Dat had als voordeel dat ik rond 06 uur op de tweede dag in Italië aardig fit uit bed kon springen, want het onweerde op dat moment!
Dat kwam niet geheel onverwacht en ik was dan ook al voorbereid op bliksemfotografie. Met statief en spiegelreflexcamera installeerde ik mezelf op ons minuscule balkon. Helaas regende het al snel, werd het al wat schemerig en vonden vrijwel alle ontladingen buiten mijn blikveld plaats. Van één zéér nabije ontlading (binnen 100m) heb ik alleen de vertakkingen kunnen vastleggen.

Na het ontbijt hebben we de ochtend en een deel van de middag doorgebracht op het strand van Cattolica. Helemaal zonnig was het niet, maar het was er aangenaam toeven op een strandbed en in het water (SST van circa 25°C).

Halverwege de middag hebben we een zeer fout toeristisch treintje genomen naar het middeleeuwse ommuurde stadje Gradara. Deze oude stad wordt gekenmerkt door een dubbele lijn van middeleeuwse muren en door een enorm kasteel, één van de best bewaarde in Italië. Het is ook bekend als locatie van de episode van Paolo en Francesca, beschreven door Dante Alighieri in de V Canto van zijn Inferno. De bouw van het kasteel begon in de 12de eeuw door Pietro en Ridolfo del Grifo. Meer informatie op Wikipedia.

Aan het begin van de avond spoedden wij ons huiswaarts om het diner te nuttigen in het hotel en vervolgens hebben we ons in het wilde avondleven van Cattolica gestort:

Geen opmerkingen: