maandag 19 mei 2014

Fietstocht de Grote Beer

Vanwege allerlei omstandigheden, met name het wisselvallige weer, had ik tot afgelopen vrijdag al 3 weken niet meer mijn gigant bestegen! Maar sinds vrijdag was de situatie er weer naar om met de Giant op pad te gaan. De eerste dagen ging het alleen om woon-werkverkeer, maar zodoende had ik in 3 dagen tijd mooi bijna 150 km gefietst. Vanzelfsprekend was ik graag met de Auris gaan rijden, maar een fiets is nu eenmaal voordeliger en milieuvriendelijker dan een hybride.
Vandaag kon ik dan eindelijk weer eens toeren door het Groene Hart en het is onderstaande route geworden door Cabauw, langs de prachtige rivier de Vlist, door Stolwijk en langs de provinciale weg weer terug. De route heeft bijna de vorm van het sterrenbeeld Ursa major!



Hieronder nog wat tuinplaatjes. Afgelopen week heb ik toch wat moeten snoeien en daarbij nietsvermoedend een merelnest verstoord. Mama merel is niet meer terug gekomen, dus ik heb de eieren na 2 dagen maar verwijderd. Waarschijnlijk is het voor de potentiele jongen maar beter dat ze niet opgroeien in een kattentuin.

Onze wijk zit vol met spreeuwennesten en "onze" huisspreeuw trekt dagelijks de aandacht met zijn gezang. Ik hoorde hem zelfs een kip en haan imiteren!

Prachtig beest zo in de zon!
Afsluitend nog een bloemenplaatje:

Geen opmerkingen: