zondag 3 augustus 2014

A wonderful day in Scotland

Vanochtend ben ik met Karl Fisher en twee toeristes uit Londen en Houston op pad geweest en dat is uitgedraaid op een geslaagde dag!

De eerste grote stop was bij Graigievar Castle, alwaar we een rondleiding van ruim een uur hebben gehad. Helaas mochten er binnen geen foto's genomen worden, want alles was nog in de oude staat.

Vervolgens reden we door een deel van Cairngorms National Park naar Ballater, waar we de lunch genuttigd hebben. Ik heb me daar gewaagd aan Haggis en dat viel 100% mee!

Vervolgens ging de tour vlak langs Balmoral Castle (alwaar HM de Koningin momenteel verblijft!) naar de Royal Lochnagar Distillery. Ook hier hebben we een uitgebreide rondleiding gehad en mochten we van het nationale drankje van Schotland proeven. Ik kreeg zelfs een glaasje met 120 jaar oude whisky voorgeschoteld! Ook hier mochten trouwens geen foto's genomen worden...

Daarna reden we weer door de fraaie Highlands met buienluchten (en soms enkele buien) met onderweg nog enkele stops. Ook Karl had in zijn busje een voorraad whisky en shortbread, heerlijk!


Na de 8 uur durende tour was ik weer bij het hotel en ben ik op de fiets gesprongen voor een rondje Greyhope Road bij Walker Park, vanwaar je een fantastisch zicht hebt op Aberdeen en de haven en ook op eventuele dolfijnen. Nou, ik heb ze gezien hoor! Ze fotograferen is weer een ander vak, dat is nog niet echt goed gelukt.

Later in de avond heb ik nog de maaltijd genuttigd in een klassieke Amerikaanse diner. Al met al is het, mede dankzij de atmosfeer, een perfect geslaagde dag geworden!

Geen opmerkingen: