zaterdag 2 augustus 2014

Business trip naar Schotland

Goedendag beste lezers.
Ik verblijf de komende twee weken in de Granite City (voor de optimisten de Silver City with the Golden Sands), ofterwijl in Aberdeen, Schotland. Twee jaar geleden heb ik mijn eerste kennismaking met de stad gehad, dus ik ben nu redelijk bekend in het centrum. Veel toeristische uitjes zullen echter niet ondernomen worden, er moet vooral gewerkt worden.
Voor de schamele vrije uren heb ik wel het geluk om gebruik te kunnen maken van een bedrijfsfiets. Deze is zo nieuw, dat ik vandaag de laatste onderdelen aan de fiets bevestigd heb. Ik heb hem wel moeten parkeren bij het station, hopelijk staat hij er morgen nog...

Ik heb mijn onderkomen genomen in de Jurys Inn, een behoorlijk nieuw hotel in het hart van de stad. De kamer en het hotel ogen ruim en schoon en ik heb zelfs enig uitzicht (al wordt die nu belemmerd door regen en lage wolken).

Het hotel is gelegen in een groot overdekt winkelcentrum bij het station met daarin ook tientallen restaurants en dat maakt het een levendige omgeving. Ik heb daar gezellig met al mijn vrienden mijn diner genuttigd in de lokale keten van de Pizza Express en dat smaakte voortreffelijk.

Ook heb ik nog een korte wandeling gemaakt en een paar boodschappen gedaan en was het de bedoeling om vanavond naar het strand te fietsen. Maar helaas, ik word direct met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik in Schotland zit, want het plenst weer behoorlijk.

Morgen heb ik de gehele dag om de omgeving te verkennen en het ziet er naar uit dat het, ondanks de nabij van een lagedrukgebied, een redelijk dag gaat worden qua weer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel plezier daar en doe maar de groeten aan Wouter.

Groetjes Ewoud