maandag 4 augustus 2014

Fietsen over de Don

Na een lange dag werken was het de hoogste tijd om weer het fietszadel te bestijgen. Het was nog prima weer (lees: droog), dus zonde om daar geen gebruik van te maken. De stad Aberdeen is gelegen tussen twee riviermondingen. De ene, de rivier de Dee, had ik twee jaar terug reeds bezocht en daar heb ik gisteren ook een groot deel van de loop van gezien. De Don heb ik minder vaak gezien en dus reed ik in noordelijke richting. Het fietsen tijdens de avondspits aan de "verkeerde kant van de weg" zonder fietspaden is uitdagend te noemen, zeker bij alle rotondes en stoplichten. Maar we hebben het gered en de rivier de Don blijkt een prachtig gebied. De natuur is hier eigenlijk nooit ver weg. Op de terugreis heb ik nog even bij de haven gekeken alwaar grote offshore schepen liggen en nu lag ook de veerboot naar de Orkneys en Shetlands daar.

Geen opmerkingen: