woensdag 13 augustus 2014

Eindelijk offshore!

Het is al een aantal dagen koel en behoorlijk wisselvallig weer hier in het oosten van Schotland (net als elders in het noordwesten van Europa trouwens), maar dat wisselvallige weer brengt wel geregeld fotogenieke momenten in de atmosfeer. Zo ook deze ochtend toen ik vanaf mijn werkplek een fraaie regenboog ontwaarde. Ik spoedde mij vervolgens van de derde naar de tiende verdieping voor een beter uitzicht en was daar in staat om een aantal foto's van dit optische verschijnsel te maken. Hieronder twee voorbeelden:

Dit wisselvallige weer zou echter wel een spelbreker kunnen worden voor een activiteit die ik voor deze avond op het programma had staan; een cruise! Nou ja, cruise, een boottocht met diner door de haven van Aberdeen, door de rederij leuk gevat in Fish and Ships. Zo kon ik als gercerticeerd offshore persoon eindelijk eens in de woele baren varen, dacht ik bij mezelf. Maar je bent een meteoroloog of niet; ten tijde van de cruise was het weer lekker opgeklaard en droog!
Een ander voordeel van het wisselvallige weer; geen enkele andere toerist of Aberdonian haalde het in zijn of haar hoofd om een boottocht te plannen voor de avond en zodoende was ik enig passagier. Een privé cruise dus!
Vervolgens heb ik drie kwartier door de haven gevaren en veel offshore schepen en ander drijvend vervoer kunnen aanschouwen en alles je nog meer in haven kan tegenkomen. Dit onder het genot van heerlijk gefrituurde vis en patat en een blikje Irn-Bru.

De skyline van Aberdeen wordt mede bedpaald door de grote boten in de haven:

1 opmerking:

Anoniem zei

haaa bernie,
errruuug leuk om je blog te lezen. mooi daar hoor, het lijkt wel een tripje tokio ;-). succes nog en een goede thuisreis!
groetjes ineke