zondag 28 september 2014

Back in the UK!

Ik ben sinds gisteren weer voor een ruime twee weken aan het werk in het Schotse Aberdeen en aangezien de Schotten deze maand tegen onafhankelijk hebben gestemd, ben ik dus ook weer terug in het Verenigd Koninkrijk.
De vlucht is voorspoedig verlopen en tijdens de landing had ik een redelijk zicht op de havenstad:

Collega Marinda zat hier reeds een dag of 11 en is vandaag huiswaarts vertrokken. Gisteravond hebben we samen het diner genuttigd in het Hongaarse restaurant Goulash en dat smaakte prima!

En dit was bij het ontwaken het uitzicht vanuit mijn hotelkamer!

Na een relatief korte dag werken ben ik rond 16 uur op onze bedrijfsfiets gesprongen. Het was namelijk zo goed als droog en wat is leuker dan de omgeving verkennen!
Mijn eerste stop was bij Hazlehead Park, alwaar ondermeer een monument ter nagedachtenis aan de Piper Alpha ramp te vinden is.

Daarna ben ik verder gefietst langs Westhill,

om uiteindelijk aan te komen bij het Loch of Skene. Hier staat ondermeer een imposante toegangspoort naar een groot landhuis verder op.

Hierna ben ik weer terug naar Aberdeen gegaan, over nagenoeg dezelfde heuvelachtige weg. Ik kwam nog een typisch Brits ziekenhuis tegen:

Ondertussen ben ik weer opgeknapt na een warm bad, dus ik zal nu op zoek gaan naar een warme maaltijd.

Geen opmerkingen: