donderdag 4 september 2014

Santa Maria, Sal, Kaapverdië: dag 9

De ochtend hebben we doorgebracht nabij het strand met later nog een kort bezoek aan het zwembad bij ons appartement.

Voor de middag hadden we een excursie op een catamaran op het programma staan. Op deze Odissee IV was plaats voor 25 gasten, maar met 12 toeristen en 5 bemanningsleden was het volgens ons ook al vol genoeg. We hadden de kans om dolfijnen en walvissen tegen te komen, maar deze lieten zich niet zien. Bij het uitvaren van de baai kwamen we wel direct een zeeschildpad tegen, maar helaas hadden we toen de camera's nog niet paraat. Verder hebben we enkele vliegende vissen kunnen waarnemen, ook bijzonder. Omdat er weinig wind stond voeren we vaak op de motor en dat was wel enigszins teleurstellend. Omdat de oceaan weinig leven liet zien, begon het bemanningsteam op een gegeven moment voor de entertainment te zorgen door meerdere liederen ten gehore te brengen. Dat gaf een leuke sfeer!
Aan het einde van de tocht werd gestopt bij een Christusbeeld dat zich onder water bevond. Hier konden we snorkelen, want er waren fraaie tropische vissen zichtbaar, heel mooi!

Al met al was het een leuke tocht, alleen jammer dat er weinig fauna zichtbaar was en dat de wind net niet sterk genoeg was.
En daarmee kwam onze vakantie tot een einde. Op dag 10 keerden we huiswaarts en dat is allemaal voorspoedig verlopen. Sal bleek een heerlijk eiland voor zonaanbidders en strandjeanetten en natuurlijk ook voor alle watersporten. No Stress!