vrijdag 19 december 2014

Afscheid van de Eucalyptus,welkom winterzon

De snelgroeiende Eucalyptus in de achtertuin heeft nooit echt stabiel gestaan en de winDter van vorig jaar heeft de stabiliteit verder ook geen goed gedaan. Ik was dus voornemens om de boom na de huidige winter óf te verwijderen óf drastisch in te snoeien. Maar een nieuwe golf van stevige zuidwestenwinden heeft de boom nog schever doen staan. Het gevaar van omwaaien werd dus reëel en daardoor heb ik sneller maatregelen moeten treffen. De boom heb ik gisteren verwijderd en in een nabij gelegen stukje plantsoen bijgeplaatst. Daar staat de boom ook niet stevig, maar ik houd het zo veel mogelijk in de gaten. Hopelijk slaat de boom snel aan en kan hij verder groeien:

Hier nog een foto van ruim een maand geleden, toen de boom nog floreerde in de tuin:

Na de vele regen en wind was het een verademing dat de zon vanmiddag doorbrak. Ook de gevederde vrienden waren blij met extra licht:

Er stond nog te veel wind voor een fietstocht (en de fiets wordt toch wel erg snel vies met dit weer), dus ben ik maar het Máximapark ingegaan.

Geen opmerkingen: