woensdag 10 december 2014

Op zoek naar de vliegbasis

Na de vele regen en wind van afgelopen nacht, klaarde het vanochtend geleidelijk breed op. Ook was de wind significant afgenomen. Dat dit van tijdelijke aard zou zijn en ik vandaag toch vrij was, besloot ik om een fietstocht te ondernemen. Vanwege het natte wegdek en de vele modder had ik wel veel last van spray van de banden en het duurde dan ook niet lang eer mijn uiterlijk van kleur verschoten was.
Mijn tocht is door Soest gegaan en van daaruit naar vliegbasis Soesterberg. Dit voormalige defensieterrein is de laatste jaren omgetoverd in een gebied voor wonen, recreatie en een groot museum. Helaas was het terrein nog niet toegankelijk voor publiek, dat gebeurt komend weekeinde. Ik zal er in de toekomst nog wel een keer heen fietsen.
De weg terug naar huis was vanwege de tegenwind pittig te noemen, maar na een warme douche en een goede maaltijd is dat weer snel vergeten.

Geen opmerkingen: