donderdag 2 juni 2011

Net geen Duatlon

"Duatlon bestaat uit 2 sporten en 3 delen: eerst hardlopen, dan fietsen en tot slot nogmaals hardlopen. De afstanden van deze 3 disciplines variëren naargelang de afstand van de duatlonwedstrijd.
De lange afstand of Powerman bestaat meestal uit 10 km lopen, 60 km fietsen en nogmaals 10 km lopen. In deze wedstrijd is stayeren tijdens het fietsen niet toegelaten zodat de atleten een tijdrit van 60 km betwisten."

Aangezien ik slechts twee delen heb afgelegd, geen duatlon voor mij. :)
Gisteren ben ik begonnen met een fietstocht van 65 km. Aanvankelijk was het de bedoeling om te zien hoe lang ik er over zou doen om de 25 km naar mijn werk af te leggen. Hiervoor moest ik eerst of om Utrecht heen of er dwars doorheen. Ik opteerde voor de variant over de Marnixlaan en Einsteindreef, maar stoplichten en drukte zorgden ervoor dat ik er bijna 25 minuten over deed om de noordkant van de stad te bereiken. Vervolgens ben ik via Fort Ruigenhoek en Groenekan over de Beukenburgerlaan naar de N234 gereden en langs die weg naar Soest. Het heeft me in totaal een uur gekost en dat viel me toch tegen. Terug ben ik via Den Dolder, Zeist, Bunnik en zuidelijk Utrecht gefietst en ook dat viel tegen vanwege drukte en opstoppingen. Over dit deel van de etappe heb ik anderhalf uur gedaan.
Maar onderweg kom je soms wel leuke gebouwen tegen, zoals Slot Zeist:


Vandaag hebben Myra en ik met mijn ouders gewandeld op de Sallandse Heuvelrug. Rond het middaguur zijn we begonnen in Haarle en van daaruit door bos, hei en veld en over de heuvels. We zijn af en toe afgeweken van de route, dus ik weet niet precies of we meer of minder dan 15 km hebben gelopen. Maar wat was het lekker weer vandaag!




Geen opmerkingen: