maandag 6 juni 2011

Welkom hydrometeoren!

Een groot gejuich gaat momenteel op in ons hofje en in het groen rondom. Donkere, zware wolken trekken over en rond een uur of 10 begint het feest: een behoorlijk omvangrijke bui met een significante neerslagintensiteit, maar zonder alle potentiële schadeveroorzakende poespas! Dit is wat de flora willen, eindelijk eens een kalkarme douche.



Opvallend toch dat je in ons land al blij moet zijn met een regenbui. Als chaser heb ik het natuurlijk helemaal zwaar; de laatste jacht dateert van juli vorig jaar!
Nu heeft het gisteren wel behoorlijk geonweerd in het land, maar was ik door het werk verhinderd om het van dichtbij te bekijken. Met name de Veluwe, Flevoland en delen van Drenthe en Groningen hebben gisteren zwaar onweer gehad:

De kans dat het vandaag opnieuw gaat onweren is trouwens best groot, maar opnieuw dien ik mij dadelijk naar mijn werkgever te verplaatsen. Mogelijk morgenavond dan maar?

Geen opmerkingen: