donderdag 28 februari 2013

Eerste tekenen naderende lente

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk brak vandaag toch de zon nog door. Echt zacht werd het niet, maar met 4 tot 5°C en niet al veel wind, werd het toch weer tijd dat ik mijn mountainbike uit de mottenballen ging halen. Het was immers meer dan 4 maanden geleden dat ik het zadel bestegen had!
En zodoende heb ik vanmiddag met een gemiddelde van 22,5 een tocht van 19km gemaakt.

Zo'n eerste tocht valt dan toch wel weer tegen: de noordelijke wind die er stond was fris en de bovenbeentjes zijn momenteel gevoelig. Maar het begin is er!
Een ander begin heb ik vanochtend gemaakt met het tuinieren. Een groot deel van de vlinderstruik is gesnoeid, de bevroren Washingtonia-palm is verwijderd, de brem verplaatst en het stuk grond achter in de tuin is voor een belangrijk deel omgespit. Ook heb ik geleidedraad gespannen op de schuur en een deel van de schutting.
Myra heeft heel sneaky een paar foto's gemaakt van mijn noeste arbeid:
En na een uur of 3 werken ziet het tuintje er momenteel zo uit:
Een ander projectje van mij is mijn domein op zolder. Ook daar staan nu aquaria, want een deel van de bewoners uit de huiskamerbak moet verhuizen.

Een meer overtuigende lentestemming staat voor midden volgende week op het programma, dan lijkt zelfs 15°C haalbaar! (bron: weerplaza)

Dus aan de tuin zal verder gewerkt gaan worden en ik zal proberen het fietsen bij te houden....

P.S. Goed nieuws: mijn in Tokio verzopen camera is weer operationeel! Een deel van de hierboven getoonde foto's is met deze camera geschoten.

Geen opmerkingen: