zondag 5 april 2015

Eerste Paasdag in een heldere en koude atmosfeer

Pasen 2015 valt relatief vroeg in het jaar en dat maakt de kans op een kouder weertype natuurlijk wat groter. Afgelopen nacht is het onder een heldere hemel op veel plaatsen tot lichte vorst gekomen met aan de grond op uitgebreide schaal zelfs matige vorst. In mijn nieuwe weerhut is de temperatuur gelukkig net boven nul gebleven, maar op het dak van mijn schuur heeft het wel 2 graden gevroren.

De zon was vroeg van de partij en dat maakte het erg uitnodigend om het vertier buiten te zoeken. Zodoende zat ik aan het einde van de ochtend op de fiets, voor het eerst in ruim 2 weken. Ik voelde me niet optimaal, maar de ruim 50 kilometer verliepen toch nog redelijk. Het genot van vogelzang en de aanblik op de eerste koeien in de wei maakten deze vroege voorjaarsdag aangenaam.

De tuin is ondertussen ook enigszins op orde gebracht.

Meest in het oog springend in deze tijd van het jaar is de sierkers die nu in bloei begint te komen, circa 3 weken later dan vorig jaar.

Helaas werd ik vanmiddag getroffen door een verlammende hoofdpijn (had mijn gestel toch gelijk met het protest vanochtend) en moest ik het rustig aan doen. Ik heb dus lekker op de bank gelegen en genoten van een fraaie editie van de Ronde van Vlaanderen op tv.

Geen opmerkingen: