woensdag 15 april 2015

Warme dagen in april; fietsen rondom Utrecht

Gisteren bereikte de temperatuur in De Bilt de 20-gradengrens en daarmee was dan sprake van de eerste officiële meteorologisch warme dag van 2015.

Ik heb het prachtige weer aangegrepen om een wat langere fietstocht te maken. Er stond wel een stevige west-zuidwestenwind en normaal gesproken fiets ik eerst tegen de wind in om vervolgens met wind mee weer naar huis te fietsen. Aangezien ik zondag ook al een tocht in die richting ondernomen had, besloot ik het nu anders te doen. Eerst met wind mee door de polder en vervolgens gebruikmakend van beschutting van bossen en stad weer naar huis te fietsen. Dat laatste bracht toch net iets minder beschutting dan ik van te voren dacht. Hoe dan ook, ik heb wel een nieuw uurrecord weten te fietsen. Mede dankzij geruime tijd wind mee en weinig verkeerslichten heb ik in de eerste 60 minuten 29,7 kilometer afgelegd!

De route liep vervolgens over de heuvelrug en de bedoeling was om met een klein cameraatje op mijn bril de tocht vast te leggen, maar om één of andere reden bleek er niets opgenomen...

Vandaag is het nog iets fraaier weer. Veel zon, een fractie minder wind en hogere temperaturen. In het zuiden zou de eerste zomerse dag gehaald kunnen gaan worden.

Opnieuw was ik in de gelegenheid een fietstocht te ondernemen en ditmaal dichter rondom Utrecht. Het mooie weer lokt veel mensen naar buiten en ik wilde dat wel eens vastleggen met de videocamera op mijn fietsbril. Maar helaas bleken er geen opnamen gemaakt te zijn. Wel enkele foto's aan de zuidzijde van de Uithof:

De route:

Teleurgesteld in het resultaat met de video besloot ik thuis een testopname te maken en dat ging wel goed. OKÉ, nog één poging om door de binnenstad van Utrecht te fietsen om opnamen te maken. De route ging over een deel van het parcours van de Tour de France 2015:

Het was echt lekker druk in de stad, het Wilhelminapark vast zelfs afgeladen vol. Maar helaas bleek er opnieuw niets opgenomen. Frustraties dus, maar ik zal het eerdaags nog een keer proberen.

Geen opmerkingen: