woensdag 29 april 2015

Weerstation Crouweldijk uitgebreid

Het weerstation in de tuin krijgt steeds meer een semi-professionele uitstraling, zeker nu er een nieuwe pluviometer is toegevoegd. Ik had natuurlijk al twee regenmeters, maar deze data was niet online af te lezen. Door een nieuwe aan mijn Netatmo installatie toe te voegen, zijn deze metingen nu ook online te volgen. Ik heb de pluvio aan de meteopaal bevestigd, waardoor de opstelling net boven de 1,5 meter boven het aardoppervlak uitkomt. Maar aangezien er een schutting op 2 meter afstand staat, denk ik niet dat de meting negatief beïnvloed wordt door deze hoogte. Sterker nog, mogelijk zijn de metingen zelfs nauwkeuriger dan wanneer ik de meter op de grond zou plaatsen.

De metingen van mijn station zijn al een tijd te volgen op de Weathermap van Netatmo, met vanaf vandaag dus ook neerslagcijfers.

De waarnemingen zijn ook te volgen op de Wundermap van het Amerikaanse Weather Underground.

Sinds gisteren zijn daar de volgende netwerken bijgekomen:
- de Britse MetOffice WeatherObservationsWebsite:

- de waarneem-website van het KNMI; WOW-NL:

Sinds kort zijn er ook anemometers te verkrijgen voor Netatmo, dus mogelijk volgt er t.z.t. weer een uitbreiding.
Tenslotte nog een beetje promotie voor de makers:

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed bezig man!