maandag 17 januari 2011

Golden Globes 2011


De briljante opening van de prijzenshow werd gedaan door Ricky Gervais, vooral bekend van de BBC-serie The Office. Ik heb zo'n vermoeden dat de familie Cruise en enkele andere society-figuren er niet echt om kunnen lachen:

Over de winnaars van de filmprijzen kan ik verder weinig zeggen omdat ik die films lang niet allemaal gezien heb. Inception wel en dat was op zich goed vermaak.

Ik kijk echter ook graag tv en dan is het fijn als de series die je een warm hart toedraagt in de prijzen vallen. The Wire en The Sopranos bijvoorbeeld, maar die series zijn al tot een einde gekomen. Tegenwoordig volg ik op tv nog Dexter, Boardwalk Empire en True Blood.
Nu zijn de Golden Globes niet direct de Emmy Awards, maar toch zijn het zeker te belangrijke prijzen om als maker en cast aan je voorbij te laten gaan.

Over de winnaar van de beste tv-serie (drama) kan ik alleen maar zeggen; niet meer dan terecht! Alhoewel de bloedspatanalyticus/seriemoordenaar hem ook had mogen winnen.


Ik heb altijd al een zwak gehad voor de acteerprestaties van Steve Buscemi, maar in de serie Boardwalk Empire is hij echt groots!

Alle overige winnaars van de Golden Globes zullen de gangbare media wel halen.

3 opmerkingen:

Mark zei

Ricky Gervais deed t inderdaad geweldig, hard gelachen! Ik jen de serie BOardwalk Empire niet, tbh.....tijd dat ik m eens ga bekijken dus. :)

Mark zei

Ow....kleine toevoeging: Steve Buscemi is natuurlijk een icoon....als ik hoor dat hij in een film/serie speelt, is dat eigenlijk al genoeg om mij te overtuigen deze te gaan kijken. :)

Unknown zei

Dat jouw smaak vwb kunst&cultuur vrijwel identiek is aan de mijne doet me goed buddy!