maandag 24 januari 2011

Het grootste café van Nederland

Momenteel, the day after the night before, een korte terugblik op het muziek- en bierfestijn in de Ahoy gisteravond.
Het was gezellig!
Ondanks het grote "Radio 2 gehalte" (zowel artiesten als publiek), was de opening tamelijk spectaculair te noemen met een show van Within Temptation. Gelukkig was Sharon ook goed op stem:


We hadden gelukkig prima staplaatsen, precies tussen beide podia in en dicht bij een klein podium in het midden van de zaal.
Hieronder een paar video's geschoten met mijn mobiel (poor quality indeed!) van optredens op dat kleine podium:




Ook aardig was het optreden van Alain Clark met zijn vader. Later mocht Alain samen met BLØF zingen en kreeg hij de rol van de frontman van de Counting Crows:


Vorig jaar gaf Roel van Velzen een tribute aan Queen show weg in het kader van de Helden Van Amstel. Dit jaar was het de beurt aan de Volendammers Nick en Simon om de muziek van The Beatles te promoten. Niet dat dat nodig is (sterker nog, het zou verboden moeten worden), maar ze deden het toch niet onaardig.
Dus, speciaal om mijn pa te sarren, hier een video van hun optreden:


Het afsluitende feest werd vooral verzorgd door Guus Meeuwis en verschillende Marco Borsato covers. De sfeer hing er lekker bij zullen we maar zeggen.

Zo, nu eerst een Hertog Jan!

2 opmerkingen:

de vogelaar zei

Help, I need sombody! Iemand die kan zingen!! Ik hoor dat jullie veel plezier hadden, dus ik voel me niet echt gesard. Je hebt wel gelijk: van de Beatles blijf je af!

Myra zei

Ha, leuke filmpjes hoor! Hé, ik zie geen filmpje van jouw helden: de 3 J's ;-)) Leuk filmpje ook van Nick & Simon als de Beatles.

(maar, als iedereen even zijn/haar mond had kunnen houden tijdens de optredens dan hadden we het op deze filmpjes nog beter kunnen horen, haha)