dinsdag 22 mei 2012

Bliksems, wat een bui!

Goedemorgen vanuit Amarillo, Texas! We zitten weer in het motel waar ik al mijn vakanties in de VS heb doorgebracht, alleen is de vestiging niet meer in handen van Motel 6, maar van America Best Value Inn. Toch een raar gevoel. Hoe dan ook, onze reis vandaag is vanuit Lubbock naar Roswell (juist ja, van die ufo) gegaan, maar toen bleek dat de buien meer in NO New Mexico actief waren, zijn we die kant opgereden en hebben rond zonsondergang een actieve supercell net over de grens in de Texas gevonden. Naar verluidt heeft deze bui de enige tornado van de dag geproduceerd en we hebben ook verdachte verlagingen gezien, maar niet met zekerheid een echte tornado. De bui werd helaas al snel opgeveegd door een opkomende squall line, dus werd het tijd voor bliksemfotografie! Dankzij de krachtige outflow werd ik wel flink gezandstraald, maar ik heb volgens mij een paar zeer geslaagde bliksemfoto's! Het scherm van Roel zijn laptop is vandaag trouwens overleden en aangezien daar de radar- en GPS-software en mobiel internet opstaan heeft Roel morgen een Kdev nodig om het op Ewoud zijn laptop te installeren. Vandaar dat we 2 nachten in dit motel blijven, maar wie weet zit er ook nog een chase in. Fijne dag, ik ga slapen!

Geen opmerkingen: