zaterdag 22 november 2014

Opnieuw prachtig voorjaarsweer

Het huidige jaar grossiert in dagen met aangename atmosferische condities. Door het uitblijven van de winter was er al vroeg sprake van heerlijk lenteweer. Dit lenteachtige weer werd slechts onderbroken door een periode met warm zomerweer in juli en herfstachtig weer in augustus, maar dat het zelfs in november nog voorjaarsachtig zou kunnen aandoen, had ik niet snel gedacht. En het toeval wil dat deze mooie dagen zich deze maand vooral manifesteren tijdens het weekeinde, uitgezonderd het vorige natuurlijk.
De maxima die vandaag in het zuiden van het land zijn genoteerd, komen in de buurt van de hoogst mogelijke voor deze tijd van het jaar:

Ondanks dat een serie nachtdiensten mij fysiek en mentaal een klap hebben gegeven, was het weer vandaag dermate uitnodigend om naar buiten te gaan, dat ik maar weer een mooie ronde heb gefietst. Toevallig had ik afgelopen week een serie korte documentaires van bijzonder hoogleraar Van Rossem op RTV Utrecht gezien en één van deze documentaires had als onderwerp de totstandkoming van de omgeving van Langbroek met al zijn kastelen.
Uitermate interessant natuurlijk en ook al heb ik er in het verleden vaker gefietst...
...de uitzending spoorde mij nu aan om nog een aantal andere kastelen daar te bekijken. En zo geschiedde, op naar Beverweerd en Sandenburg!

Maarten had gelijk met zijn opmerking dat de architect van Sandenburg ervaring als banketbakker moet hebben gehad.

Het was een heerlijke route met prachtig weer!

Geen opmerkingen: