zaterdag 1 november 2014

Zomer in november: fietsen langs de Lek

In welke maand is onderstaande foto genomen?

In dezelfde maand als deze foto:

Inderdaad, beide zijn vandaag, 1 november 2014, genomen!
Na de warme september en oktober is ook de slachtmaand met extreem weer begonnen. In De Bilt is het dagrecord van de maximumtemperatuur scherper gezet, maar is het maandrecord niet verbroken. Dat gebeurde wel met het landelijke record van de hoogst gemeten maximumtemperatuur in november, want te Ell (nabij Weert) is het maar liefst 22°C geworden!

Opnieuw prima weer om het fietszadel te bestijgen dus en zodoende ben ik zuidwaarts gegaan om ten zuiden van de Lek uit te komen. Op de Lekdijk ervoer ik wel weer een pittige tegenwind, maar die warme lucht moest natuurlijk wel met wind aangevoerd worden. De zon scheen dan wel volop, de kracht van de straling is in onze contreien sinds de zomer dramatisch afgenomen.
Door het vestingstadje Nieuwpoort ben ik naar het zuidoosten gegaan en heb zodoende de Lek verlaten om door het agrarische gehucht Broek (mooie slingerweg) naar Meerkerk te gaan en aldaar over de Kanaaldijk naar Vianen en weer naar huis.
De gereden route:

Ploaties:

In de namiddag zijn Myra en ik nog op de fiets naar het centrum gegaan en hebben aldaar, waarschijnlijk, het laatste softijsje van het jaar genuttigd.
Morgen ben ik de gehele dag aan het werken, maar is het nog wel prima weer. Daarna lijkt de herfst het scepter definitief over te nemen en is het voor 2014 gedaan met zomerweer. Het is een heerlijk seizoen geworden, hopelijk tot een snel weerzien in 2015!

Geen opmerkingen: