zaterdag 21 maart 2015

De jacht op buien in de VS (2002)

Een ruime week geleden berichtte ik hier over het feit dat ik over niet al te lange tijd weer op de prairies van de VS op zoek ga naar fenomenale buienluchten. Dat bericht sloot ik af met een fotoverslag van mijn eerste ervaring aldaar, opgedaan in 2001.
In het daaropvolgende jaar ben ik opnieuw, nu samen met één vriend i.p.v. drie, op zoek gegaan naar de grote buiencomplexen. Moesten we in 2001 wachten tot één van de laatste dagen eer we een tornado zagen, in 2002 was op het op één van de eerste dagen al raak, zij het op gepaste afstand. Daarentegen was het tijdens de laatste week juist rustig weer en dat is ook niet ideaal. Hoe dan ook, hieronder een selectie foto's van ons avontuur in 2002. Wederom betreft het scans van negatieven of foto's gemaakt met een zeer primitieve digitale camera (opa spreekt).

Geen opmerkingen: