zondag 15 maart 2015

Mijn ontdekkingstocht door Dordrecht

Een vrije dag, maar helaas waren er geen overtuigend fraaie atmosferische omstandigheden voor een fietstocht. Zodoende ben ik met het boekenweekgeschenk van Verhulst op zak met de Nederlandse Spoorwegen op pad geweest. Mede door het enthousiasme van de familie Van Rossem in hun tv-show, heb ik als doel de Zuid-Hollandse stad Dordrecht uitgekozen.
Ik sprong op de Sprinter voor mijn huis en reed via een overstap op Woerden naar Rotterdam Centraal:

En van daaruit was het nog slechts 15 minuten reizen naar Dordt.
Dordrecht was ooit de belangrijkste stad van Holland. In 1220 was het zelfs de eerste Nederlandse stad die stadsrechten kreeg. Ook werd hier de eerste aanzet gegeven voor het Nederland zoals we dat nu kennen: tijdens een geheime vergadering in Het Hof kwamen twaalf steden overeen gezamenlijk tegen de Spaanse overheersing te strijden.

Maar bovenal is Dordrecht een heerlijke wandelstad met een imposant rivierenfront. En zodoende heb ik met de ANWB stadswandeling op zak een goed uur door het historische centrum gelopen. Hieronder een fotorelaas van de bijna 100 geschoten plaatjes.

Dordrecht blijkt echt een aanrader!
De SCPNB en NS wil ik hartelijk danken voor het mogelijk maken van een gratis treinreis, de NS natuurlijk ook voor de goede service zonder lange wachttijden. Dimitri wens ik te danken voor het schrijven van een prettig leesbaar boekenweekgeschenk. De 94 pagina's werden in een retour uitgelezen.

Geen opmerkingen: