zaterdag 23 januari 2016

Een kort bezoek aan Tokio

Na de neerslag van afgelopen maandag is de rest van de week, zoals gewoonlijk, zonovergoten verlopen. De droge lucht zorgt voor koude nachten en overdag voor een sterke zonnestraling. Fuji-yama san heeft door die sneeuw van maandag een fraai wit sneeuwdek gekregen, zoals te zien was vanaf mijn werkplek:

Ook de skyline van Tokio is prachtig zichtbaar vanuit het kantoor:

Maar vandaag dus een vrije dag. Na enige huishoudelijke zaken, ben ik er vanmiddag maar weer op uit getrokken. De weersverwachting liet regen/sneeuw voor de namiddag zien en verder was het vooral grijs en kil, helaas. Na enig wikken en wegen besloot ik toch maar even een paar uurtjes in Tokio te gaan kijken. Aldaar waren soms nog sneeuwresten van afgelopen maandag te zien.
Winter of lente?

Ik heb enkele gebieden bezocht die ik tijdens mijn vorige 3 bezoeken gemist heb, waaronder de Oostelijke Paleistuin, Kitanomaru Park, de Yasukuni Tempel en de Botanische Tuin van Koishikawa.
Bij deze een reeks foto's, maar jammer van de grijze luchten...


Ik weet dat er een aantal vogelaars meeleest, dus bij deze ook nog enkele vogelfoto's die ik heb kunnen maken:


In het laatste park heb ik enkele sneeuwvlokjes zien vallen en onderweg naar het station begon het net aan te regenen. En na een middagje wandelen was ik weer terug op het centraal station van Tokio. En dan moet je nog de goede lijn/het juiste perron zien te vinden. Gelukkig ben ik er onderhand redelijk bekend zullen we maar zeggen:

Geen opmerkingen: