maandag 11 januari 2016

Terug in Nippon

De komende weken verblijf ik weer in Het Land Van De Rijzende Zon. Afgelopen zaterdag vloog ik met een 747 van AMS naar Narita en ondanks de lange duur van de vlucht is het me niet gelukt de slaap te vatten. Dus heb ik me maar vermaakt met het entertainmentaanbod, waaronder de films The Martian en The Program. Buiten viel weinig te zien; bewolkt en/of donker. Pas in het verre oosten werd het weer licht en wat is nou een beter welkom in Japan dan dit fraaie zicht op Fuji-san:

Ook het overige uitzicht was soms de moeite:

Collega Akira-san stond me al op te wachten en daarna zijn we in zijn auto naar Makuhari, Chiba gereden om het appartement en de omgeving te inspecteren. Ook hebben we gezamenlijk een uitgebreide sushi-lunch genuttigd.
Hier het uitzicht vanaf het balkon en de woonkamer:

Akira moest in de middag werken en ondanks dat ik al 24 uren wakker was, was het weer dermate uitnodigend dat ik op de fiets gesprongen ben. Hier een plaatje van de wijk waar ik bivakkeer:

Uitzicht op de Sky Tree in Tokio:

Nog een stukje van de skyline van Tokio:

Bij Tokyo Bay leek het wel zomer:

In de vroege avond ben ik toch maar gaan slapen en ondanks een waakpauze tussen 2 en 4 heb ik mooi tot 8 uur door kunnen slapen. Ik voelde me weer fit vandaag dus!
En dat is mooi, want het is een Nationale Feestdag vandaag en dus was ik de gelegenheid tot een sportief rondje fietsen. Deze feestdag, 成人の日 (Seijin no hi) of terwijl Meerderjarigheidsdag, staat in het teken van hen die de leeftijd van 20 jaar bereiken en daarmee de leeftijd om officieel te mogen zuipen, roken, crossen en weet ik veel wat meer. Er liepen veel dames in traditionele kledij rond, maar of dit ermee te maken had, weet ik niet.

Hoe dan ook, ik ben op het kleine fietsje zonder versnellingen gesprongen en heb een mooi rondje Chiba gedaan. Bij elkaar bijna 35 km schat ik, aangezien ik eerst vergeten was de GPS aan te zetten. Hier het gefietste stukje.
Onderweg ben ik weinig fotogenieke zaken tegengekomen, dus heb ik maar weinig foto's gemaakt.

In sommige straten staan vrijwel alleen bladhoudende bomen, waardoor je niet echt het idee hebt dat het januari is. Toch was het met een dauwpunt van -4 en veel wolken beduidend minder aangenaam dan gisteren.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk om te lezen Bernard!
David