zondag 24 januari 2016

Zon, kliffen en de Stille Oceaan

Vanochtend heb ik de trein gepakt voor een reisje naar het zuiden van het schiereiland Boso. De combinatie van heuvels aan de oceaan leek me wel een fraaie fotografische setting te kunnen opleveren. Zodoende kwam ik aan in het stadje Katsuura.

In vrijwel alle laaggelegen Japanse kuststeden wordt je geconfronteerd met de kans op tsunami's. Op palen hangen dan borden met informatie op welke hoogte boven zeeniveau je je bevindt.

Als eerste ben ik naar Cape Hachiman gelopen en aldaar heb je een fraai zicht over de Grote, Stille Oceaan.

Mocht je vanuit hier pal naar het oosten reizen, dan kom je vanzelf aan in Californië. Dat ligt daar ongeveer, ik zal het even aanwijzen.

Op deze kaap staat een bronzen standbeeld van Yōjuin en even verder is de vuurtoren van Katsuura zichtbaar.

Ook zijn er restanten van het Hachiman kasteel en er is een kleine gebedsplaats/schrijn.

Terug richting Katsuura kwam ik nog meer schrijnen en vergezichten tegen.

Daarna ben ik nog naar het strand gelopen waar een aantal surfers probeerden de golven te vangen. Maar helaas kwam de wind van zee en waren de golven niet erg steil. De combinatie, van zon, zee, strand en palmbomen gaf wel een lekker vakantiegevoel.

Als afsluiting heb ik nog een nabijgelegen heuvel bedwongen en dat was af en toe best pittig klimmen.

Het was best een mooie omgeving en het zal er zomers wel druk zijn met toeristen. In de winter overwinteren er vooral weer roofvogels:

1 opmerking:

de vogelaar zei

Prachtige foto's Bernard. Wat zie jij weer veel moois en dan vooral de roofvogels!