vrijdag 5 november 2010

Grote weericonen


Een icoon, of een rolmodel, is een persoon of een type persoon of persoonlijkheid, die een voorbeeldfunctie vervult voor een bepaalde groep mensen.
Ook ik heb in mijn professie een aantal grote voorbeelden. Zij die mij hebben doen besluiten me verder te gaan verdiepen in de meteorologie.
Hieronder de belangrijkste, in chronologische volgorde:






Ik kan hier nog twee namen aan toevoegen. De eerste is die van Hans de Jong uit Gorredijk. In de jaren 90 heb ik zijn verhalen op NCRV teletekst bijna dagelijks tot mij genomen. De tweede is mijn voormalige collega Cees Ceulemans wiens verhalen op de Wereldomroep ik altijd met veel plezier aangehoord heb als ik weer eens met mijn ouders op de camping bivakeerde. Heren, bedankt!

4 opmerkingen:

Mark zei

Een mooie ode buddy. Jammer te zien dat sommige (Erwin) toch wat glans verliezen naarmate de jaren vorderen naar mijn bescheiden mening. Wel leuk om Pelleboer en Bernard (what's in a name!) weer te zien.

Unknown zei

Ik moet je nederige mening delen buddy boy! Soms vergaat glorie wel degelijk, maar fijn dat we dan kunnen terugvallen op beeldmateriaal uit betere tijden. :)

Unknown zei

Bernard, ik heb nog het genoegen gehad om met Pelleboer op Eelde te werken. Een bijzonder aangenaam en vriendelijk mens om mee te werken.
Een bijzondere man. JP

Anoniem zei

cees ceulemans is sowieso de beste!