zaterdag 13 november 2010

Limburgse weericoon overleden

Een week geleden plaatste ik een bericht over de weermannen die in het verleden een grote rol in het verloop van mijn carriere gespeeld hebben. Zo zullen weerliefhebbers/meteorologen uit de regio Limburg wellicht Rob van der Giessen als grote voorbeeld zien.
Ik ken Rob vooral van de gesprekken die we in de periode 1999 t/m 2006 met enige regelmaat via de telefoon gevoerd hebben, aangezien in die periode Meteo Limburg een klant van ons bedrijf was. Hij kwam op mij altijd over als een amicaal en warm persoon met een gedegen kennis van de meteorologie.
Zojuist bereikte mij het bericht dat Rob van der Giessen is overleden. Op de website van Meteo Limburg staat o.a. het volgende:
"Op donderdag 11 november is Rob van der Giessen na een kort ziekbed overleden: één dag voor zijn verjaardag, Rob zou 66 jaar worden.
We zullen Rob heel erg missen en conform zijn wens wordt het bedrijf Meteo Limburg voortgezet.
Meteo Limburg BV is als bedrijf onder de naam Meteo van der Giessen V.O.F. opgericht in 1995 door Rob van der Giessen en is gevestigd in Bunde.
Rob van der Giessen was van 1966 tot 1995 werkzaam als hoofdmeteoroloog bij de luchtvaartmeteorologische dienst van het KNMI. De laatste jaren was dit op de Zuid-Limburgse luchthaven Maastricht-Aachen Airport.
"

Mijn medeleven gaat uit naar zijn nabestaanden, vrienden en directe collega's.

De atmosfeer neemt ondertussen gepast afscheid van Rob; juist in Limburg is het al een etmaal behoorlijk aan het regenen met alle overlast tot gevolg...

Geen opmerkingen: