zondag 28 november 2010

Vandaag nemen wij afscheid van...

de Canna's!

De -5°C is de nekslag geweest voor deze exoot. Ik zou nu eigenlijk de rizomen uit de grond moeten halen, maar aangezien ik deze plant ook vrij makkelijk uit zaad kan kweken, probeer ik de wortelstokken in de grond de winter door te krijgen. De grond heb ik dan ook afgedekt met cacaodoppen, voor extra isolatie.
Maar als de winter zo streng gaat verlopen als de komende week, dan is dit experiment bij voorbaat mislukt.
Hoe dan ook, de overige exoten gaat het voor de derde winter op rij behoorlijk voor de kiezen krijgen. De palmen en vingerplant ogen al niet zo vrolijk meer...


Toch heb ik het idee dat deze het wel gaan redden, mogelijk dat ik tijdens de koudste nachten nog wat extra bescherming ga aanbrengen.
Ik vrees echter voor de passiebloem, deze zal waarschijnlijk opnieuw bovengronds kapot vriezen.
Het hoort er bij, moeten we maar denken. Als het zonder slag of stoot zou gaan, stond elke tuin vol exoten en was het niet bijzonder meer.
Hopelijk krijgen we morgen een lekker laagje sneeuw voor de bodemisolatie!

Geen opmerkingen: