maandag 29 november 2010

Invasie der veren en vlokken

Het huidige koude weer noopt de gevederde vrienden tot het nemen van meer risico's voor het vergaren van voedsel. Ook onze tuin kent de laatste dagen verschillende gevleugelde bezoekers, ondanks dat er geregeld katvolk rond loopt. Ik heb gisteren en vandaag o.a. koolmezen, een roodborstje, ekster en kraaien (jawel) gezien. Vanmiddag zag ik zowaar een gaai op een vetbolletje zitten, leek me best bijzonder! Onderstaande video heb ik met m'n crappie Nokia gemaakt:

Uiteindelijk is het ook gaan sneeuwen, de eerste vlokken vielen zo waar vlak voor het verstrijken van het daglicht:


Hopelijk krijgen we morgen bij het openen van de gordijnen een fraaie witte wereld voorgeschoteld. In dat geval zal ik er even met een fatsoenlijke camera op uit trekken.

Geen opmerkingen: