donderdag 25 november 2010

Top 2000 van Radio 2 2010

Het is weer zo ver. Het einde van het jaar nadert met rasse schreden, hoogste tijd om het sentiment weer naar boven te halen. In dit geval muzikaal sentiment, een lijstje met 'de beste nummers ooit gemaakt'.
Het is voor mij gewoonweg onmogelijk om een dergelijke lijst tot 15 platen te beperken, maar op aandringen van mijn familie heb ik net als vorig jaar weer een lijstje gemaakt.
De lijst is heel anders dan de lijst die ik zou samenstellen voor 3FM Serious Request of Kink FM.
De keuzemogelijkheid bij Radio 2 is nog altijd beperkt en gezien het label van de zender heb ik er ook een aantal gouwe ouwe ingezet, uit elk decennium iets. Desalniettemin is de gemiddelde leeftijd van de gekozen platen 8 jaar jonger dan ikzelf. Hieronder mijn keuze van dit jaar en inderdaad zijn niet alle nummers hetzelfde als in mijn lijst van vorig jaar.

Een dame die niet in mijn lijstje voorkomt, maar die ik volgende week wel ga aanhoren is hare Gaga. Hieronder een fragment uit DWDD met een tafelanalyse van het fenomeen:

Volgende week zal ik wel een recensie van haar optreden plaatsen.

3 opmerkingen:

Mark zei

Aaaaah, is het weer die tijd? Damn wat gaat de tijd snel. Deze keer dan maar niet samen tijdens de diensten luisteren Buddy! Toch weer erg veel overlap tussen onze lijsten, net als bij de 3FM lijst...Even je comments vol spammen:

Who - My generation (1965)
Boudewijn de Groot - Welterusten mijnheer de president (1966)
Doors - Riders on the storm (1971)
Deep Purple - Child in time (1972)
Neil Young - Old man (1972)
Pink Floyd-Another brick i/t wall (1979)
Prince & the Revolution-Purple rain (1984)
Frank Boeijen Groep -Kronenburg park(1985)
AC/DC - Thunderstruck (1990)
Pearl Jam - Black (1991)
Metallica - One (1994)
De Dijk - Als ze er niet is (1994)
Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
Radiohead - Street spirit (1995)
Anouk - Nobody’s wife (1997)
Met als wisselgetal: Temple of the Dog - Hungerstrike

Veel luister plezier!

Unknown zei

Woehaa, dat is een aardig lijstje buddy. Zoals wel vaker is gebleken in het verleden, verschillen onze muzieksmaken amper!

Unknown zei

De top 2000 is bekend gemaakt:
http://top2010.radio2.nl/lijsten

Mijn keuzes hebben de volgende noteringen bereikt:
15: Pink Floyd
19: Dire Straits
34: Metallica
93: Led Zeppelin
127: U2
192: Rolling Stones
279: Skik
313: CCR
352: Bowie/Queen
385: Scorpions
452: Pearl Jam
602: Beatles
624: Blof
1312: Neil Young
1494: Coldplay

De grootste schande; mijn vrije keuze komt niet in de lijst voor!