woensdag 22 januari 2014

Op zoek naar een vindbare en betaalbare website?

Heel af en toe breng ik producten of diensten op deze website onder de aandacht en dat is ook nu het geval. Myra heeft namelijk een fantastisch nieuw bedrijf opgericht die voor een aantal mensen een gat in de markt zal betekenen.

Ze biedt onder andere ondernemers, ZZP'ers en hobbyisten met haar onderneming Sites en Search oplossingen voor een vindbare website. In de jungle van het internet blijft het lastig om je eigen website onder de aandacht te brengen, maar met de juiste technieken kan je ervoor zorgen dat zoekmachinegigant Google jouw website net wat sneller bij de zoekresultaten van een potentiële klant weergeeft.
Deze zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachine-adverteren.
Echter, Sites en Search biedt ook de mogelijkheid van AdWords. AdWords is een belangrijk onderdeel van zoekgigant Google Inc.. Het laat bedrijven toe reclame te maken op de Google-websites, alsook op websites die gebruikmaken van Google AdSense. Het zijn advertenties gebaseerd op zoekwoorden gedefinieerd door de adverteerder. Als er op één van deze zoekwoorden wordt gezocht, wordt de advertentie naast of boven de zoekresultaten weergegeven. De adverteerder kan zelf kiezen welke zoekwoorden aan zijn advertentie worden gelinkt, hierdoor wordt de advertentie enkel getoond aan mensen die interesse hebben in het onderwerp. Verder zijn er nog twee soorten doelgerichtheid waarmee een adverteerder zijn advertentie nog specifieker kan aanbieden:
• Regionale doelgerichtheid: het is mogelijk om aan te duiden dat enkel mensen die in de buurt van de regio, of een zelf gekozen plaats, zoeken of wonen de advertentie te zien krijgen. Dit gebeurt door het analyseren van de zoekopdracht (bijvoorbeeld “pizzeria Antwerpen”) of aan de hand van het IP-adres.
• Aangepaste doelgerichtheid: een adverteerder bepaalt hier zelf de straal, of bakent zelf de grenzen af van het gebied waarin de advertentie moet worden weergegeven.

Wilt u dus een krachtige website die de juiste doelgroep bereikt, zoek niet verder!

Geen opmerkingen: